Biseri


Profesor ubije muhu kredom, baci je van kroz prozor i kaže : «Da ti smrt nije uzaludna...»

Profesorica: Od 1809.do 1813.g.je dvorac Dubovac služio generalu Vienyu kao stan... kome?
učenik: «Kaj ta skraćenica stan znači?»

Profesorica: «Kako se zove pokret preko 90 stupnjeva?»
učenik: «Ovulacija» (TOČNO: elevacija)

Profesorica: «Kako se zovu ekstenzori šake?»
Učenica: « Musculus ekstenzor šake» (TOČNO: m. ekstenzor carpi radialis longus, m. ekstenzor carpi radialis brevis i m. ekstenzor carpi ulnaris)

Profesorica: «Što radi m. pectoralis major (veliki prsni mišić)?»
učenica: « Podiže nadlakticu» (TOČNO : radi adukciju, rotaciju prema unutra i antefleksiju u ramenom zglobu)

Profesorica: « Kada je kineziterapija dobila značenje u svijetu?»
učenica: « Kada su se počele koristiti vrećice s pijeskom» (TOČNO: pojavom većih ratova i profesionalnih bolesti)

Profesorica: «Koje su preventive za osobe izložene riziku?»
učenica: «Pravilna obuća» (TOČNO: zaštitni položaji za kralježnicu pri radu, adekvatno držanje tijela, umjerena redovita tjelesna aktivnost...)
 

Profesorica: «Nabroji načela kineziterapije»
učenica: «Načelo povjerenja u pacijenta» (TOČNO: načelo motivacije, načelo postupnosti, načelo sistematičnosti..)

Profesorica: «Kada djeluje simpatikus?»
učenik: « Nedjeljom,ponedjeljkom i srijedom»

Profesor: «Kako se zovu one kvržice na falangama kod reumatoidnog artritisa?»
učenik: «Nokti»
 

Pod satom gledamo prezentaciju o reumatoidnom artritisu i profesor traži prezentaciju na računalu...
učenik: «Ja bi najradije gledao Recycle Bin... «

Ne znamo kamo ćemo na maturalno, Španjolska ili Tunis?

« Radije ću dobit svinjsku gripu nego gripu od deve...»

Profesorica: «Što je tekućina?»
učenica: «Anatomska struktura»

Profesorica: «Na kojoj teoriji se postavila komparativna psihologija?»
učenica: «Na teoriji revolucije» (TOČNO: teoriji evolucije)

Profesorica: "Koja dva temeljna dijela ?ine autonomni živčani sustav?"
učenica : "Simpatus" (TOČNO: simpatikus i parasimpatikus)

 

BISERE SAKUPILA: Sonja Gračanin


 

 

 

 

 

Žali se profesorica hrvatskog jezika na neuredan rukopis testa:

 - Oči sam polomila dok sam ovo čitala!

 - Vidim da imate gips!

 

Politika i gospodarstvo s digresijom iz prošlosti:

 - Što je ukinuo ban Josip Jelačić?

 - Konje!

    (TOČNO: kmetstvo)

 

Nekima jednostavno latinski i dječja njega ne idu zajedno:

 - Laktacija je guljenje kože!

    (TOČNO: Laktacija je dojenje)

 

Na onkološkoj njezi pokušavaju se odgonetnuti loše statistike za našu županiju:

 - Zašto smo prvi u Hrvatskoj po smrtnosti od karcinoma?

 - Zato jer imamo najviše oboljelih!

 - Zato jer imamo 4 rijeke pa i puno mostova!

 

 - Kakva je to porodična anamneza?

 - Podatak je li majka već rodila!

 

 - Primarni tumor je tumor koji je nastao na mjestu nastanka!

 

Novi predmet za maturante je ginekologija:

 - Trudnoća traje 12 mjeseci!

 - Oplodnja se odvija u jajncima!

 

 - Za koga nije intrauterina kontracepcija (kontracepcija u maternici)?

 - Nije za trudnice!

 

 - Kako se zove ženski prezervativ?

 - Kondomica!

 

Dječja njega stvara probleme u razmišljanju učenika:

 - Kako se uzima stolica kod djeteta?

 - Prstom!

 

 

BISERE SAKUPIO: Bojan Gazibara


 

Zdravstvena njega je jedan od najvažnijih predmeta u našoj školi, stečeno znanje moramo primijeniti u bolnici:

 - Na kakvom mjestu gradimo bolnice? Kakav mora biti okoliš?

 - Bolnice moraju imati kolodvor!

 

 - Koje su 'čarobne riječi'?

 - Molim, hvala, izvolite i doviđenja...

 

 - Što su kliničke bolnice?

 - To su zdravstvene ustanove... er... Tamo se liječimo ljekovitim biljem!

 

 - Kako ćemo uništiti uši?

 - Peglanjem i pranjem uši!

 

 - Drugi stupanj dekubitusa: pojavljuje se crvenilo koje je plavo!

 

Profesor matematike nakon mnogih besmislenih pitanja učenika:

 - Nemojte me maltretirati! Zvat ću hrabri telefon!

 

Matematika i ljubav:

 - U kakvoj su vezi Algebarski razlomci?

 - U ljubavnoj vezi...

 

 

 

BISERE SAKUPILA: Nikolina Živčić


 

Još malo o zdravstvenoj njezi:

 - Tko je bila Florence Nightingale?

 - Ona je u to vrijeme bila žena!

 

 - Tromboflebitis je upala leđa. (točno: Upala stjenke krvne žile)

 

 - Srce ima antenospiralne zaliske. (točno: trikuspidalne)

 

Nabrajanje uvjeta koji pogoduju širenju intrahospitalnih infekcija:

profesorica: - Tko još može? Tko smo mi?

učenica: - Bolesni ljudi!

 

 - Gdje se stvaraju nabori koji pogoduju stvaranju dekubitusa?

 - Na rubu bolesnika. (točno: na rublju bolesnika)

 

Naporno je uskladiti praksu i školu pa kada se počne zijevati lako vas prevlada san. Profesorica je trznula učenika pitanjem:

 - Tko je bio Hipokrat?

 - Herodot je bio grčki povjesničar.

 

Profesor latinskog jezika jednoj učenici:

 - Što me čudno gledaš? Nije duh, Gojević je!

 

Profesorica hrvatskog jezika:

 - Ima učenika i učenica koji se stvarno lijepo izražavaju, a ima onih od kojih vam mozak stane!

 

 

BISERE SAKUPILA: Šeila Miljković


 

Kada baš i niste previše učili, uvijek možete primijeniti znanje iz svakodnevnog života pa tako i za farmakologiju i anitireumatike:

 - Antireumatici su lijekovi koji se puno reklamiraju na televiziji. Ublažavaju bol, a jedna od njih je Deep relif.

 

Biseri su mjesto na kojima uvijek nešto novo naučite (ne nužno točno):

 - Djelovanje bakteriofaga je to da on svojim pipcima okruži bakteriju, stisne i uništi, tj. prožvače ju.

 

Procesi probave u kemiji stvaraju glavobolje:

 - Glikoliza je proces nastajanja glukoze do aminokiselina.

    (Glikoliza je proces razgradnje glukoze do CO2, vode i ATP-a. Aminokiselina je monomer proteina.)

 

Neurologija je jedno od boljih područja našim učenicima:

 - Mozak je u toničko-kloničkom grču jer je mišić.

 - Osoba zaboravi disati jer ne zna da nema kisika.

 

Prva pomoć unesrećenom je iznimno važna za njegov što skoriji oporavak:

 - Kako pomoći čovjeku koji ima epilepsiju?

 - Trebamo mu podignuti noge da dođe k svijesti!

 

Osim književnosti ni gramatika baš ne ide najbolje:

 - Koje su rečenice po sastavu?

 - Rastavne i sastavne!

 - Koji dio rečeničnog ustrojstva odgovara na pitanje koga? što?

 - Genitiv!

    (genitiv je padež, a ne dio rečeničnog ustrojstva i odgovara na pitanje koga? čega?, TOČNO: objekt)

 

Analiza jedne pjesme:

 - Autor ove pjesme je pohranjen u Ilirskoj arkadi. Tema joj je lirska domoljubna pjesma.

    (Sahranjen na Mirogoju u Ilirskoj arkadi, lirska pjesma je vrsta pjesme a ne tema.)

 

 

BISERE SAKUPIO: Bojan Gazibara


 

Ispravak profesorima katkad zadaje probleme, ali zato i često nasmije:

 - Ugljika u zraku ima 76%.

 - Ugljik se koristi za čuvanje hrane u ambalaži npr. za čuvanje čipsa.

    (točno: ne jedemo čađu, nego se za čuvanje hrane koristi inertni plin dušik)

 - Klorida, bromida i jodida ima u moru, slanim jezerima i ribljem mulju.

    (što je riblji mulj???)

 - Liposomi su micele čija je objektivna tvar topiva u mastima.

 - Lanolin je sličan čovjeku.

    (Lanolin je vosak koji se dobiva iz žlijezda ovaca)

 

BISERE SAKUPILA: Sanja Penić, prof.


 

Još malo o iznimnom poznavanju bolesti:

 - Što je čir na želucu?

 - To je kao prišt.

    (točno: defekt sluznice koji nastaje zbog želučane kiseline, moguće i probijanje stjenke želuca)

 

Učenica se žali na glavobolju. Opisuje bol kao da joj nešto izjeda mozak. U tom trenutku jedan učenik dobacuje:

 - To je fantomska bol!

    (fantomska bol je pojava boli dijelova tijela koji su amputirani)

 

Nova psihologija:

 - Osjetila ljudskog tijela su vid, sluh... er... govor...

 - Hipnoza je jedna od metoda koju je koristio Žigmund Freud. Neki se ne mogu hipnotizirati pa samo zaspu.

 

Pojednostavljenje teza u biologiji:

 - Objasni djelovanje enzima.

 - Oni rade na foru ključ-brava.

 

Profesorica bezuspješno pokušava zainteresirati razred za sudjelovanje u nastavi:

 - Što to stalno gledate kroz prozor?

 - Gledajte i Vi 15 minuta kroz prozor pa ćete možda i vidjeti!

 

Na satu povijesti odgovaraju učenici koji uvijek imaju zanimljivih ideja kako promijeniti neke činjenice koje su se odavno dogodile:

 - Što su građani Karlovca učinili nakon epidemije kuge?

 - Podigli su spomenik kugi!

    (podigli su spomenik Majki Božjoj, a ne bolesti koja je ubila pola grada)

 

 - Objasni žitni put!

 - Žitni put počinje u Sloveniji... ide Savom do Karlovca ... ma ne, ne Dravom do Zagreba...

    ( >ovo se stvarno dogodilo jednom učeniku< počinje u Slavoniji, Sava uopće ne prolazi Karlovcem kao ni Drava Zagrebom - Kupom do Karlovca)

 

 - Kako se prvotno razvijala željeznica u Hrvatskoj?

 - Zidani most od Zagreba do Siska!

    (to je smjer željeznice: Zidani most (mjesto u Sloveniji) - Zagreb - Sisak)

 

Evo dokaza koliko su učenici frustrirani brojem testova iz hrvatskog. Od ukupno tri školske zadaće koje se pišu u jednoj školskoj godini, učenica je pisala čak i četvrtu odmah na početku godine (pogledaj datum):

 

 

Je li riječ o brzinskoj pogrešci ili samo prevelikom obožavanju samoga sebe, prosudite sami:

 

 

Situacija na jednom popravnom iz latinskog jezika:

 - Što su muze?

 - To su žene koje su u prošlosti dojile krave.

    (Ne biste vjerovali, ali to se stvarno dogodilo. Najbolji dio svega je ozbiljnost učenika koji je bio         uvjeren u točnost svog odgovora.)

 

Pokušaj usmenog odgovaranja kemije:

 - Natrij je glavni vanstanični organel.

    (Natrij nije organel!!! Natrij je najvažniji vanstanički ion.)

 

S obzirom da profesorica više nije mogla izaći na kraj s učenicima koji se pred kraj godine baš i nisu previše umorili učeći, odlučila je provesti drastične mjere:

Foto: J.K.

 

 

Profesorica zabrinuto pita učenika:

 - Gdje ti sebe vidiš u budućnosti?

 - U ogledalu!

 

BISERE SAKUPIO: Bojan Gazibara


 

 

U testu iz kemije, priča o nitroglicerinu, poprimila je nove dimenzije. A. Nobel postao je A. Globel, a nitroglicerin isto što i etanol ,tj. čudna smjesa svega pomalo.

 - “Slabo se topi u vodi, hlapi, koristi se za ubijanje mikroba, izaziva ovisnost…to je čisti alkohol.“

(TOČNO: Nitroglicerin je uljasta, eksplozivna tekućina, osjetljiva na udarac i trenje. Osjetljivost se smanjuje ako se apsorbira na poroznu infuzorijsku zemlju, dobije se dinamit. Za to otkriće Alfred Nobel je 1866.godine dobio Nobelovu nagradu.)

 

 

BISERE SAKUPILA: Sanja Penić, prof.


 

Naši učenici uvijek brinu o svome zdravlju:

 - Sutra pišete blic test.

 - Profesore, od mnogo bliceva možemo oslijepiti.

 

Nešto više o Hrvatskoj!

 - Koji dio grba je krivo interpretiran?

 - Istarski! Koza je imala crne rogove, a ne crvene kao sada na grbu!

    (Grb Dubrovačke republike na današnjem grbu ima drugačije boje)

 - Tko treba priznati državu da bi ona bila samostalna?

 - Vatikan!

    (UN i države Europe u slučaju Hrvatske 1991. godine)

 

 

Poznavanje latinskog jezika i povezivanje u svakodnevnom životu:

 - Daktilograf je osoba koja kucka po nekome.

    (Osoba koja tipka na računalu ili pisaćem stroju)

 

Ponavljanje gradiva iz geografije:

 - Tri hrvatske regije su primorska, gorska i nizozemska.

    ( primorska, gorska i nizinska)

 - Infantilni mortalitet je pojava kada umre puno djece pri začeću!

    (broj umrle djece)

 

Koji je ljepši način priopćiti učeniku lošu ocjenu:

 - Kada vam dam jedan, reći ću da ste dobili logaritam od deset!

    (log10=1)

 

Odgovori na pitanja u testu iz geografije:

 - Janjevo je polje u blizini Siska. Poznato je po svojoj ljepoti!

    (Janjevo je mjesto na Kosovu poznato po velikom broju Hrvata)

 

Profesorica se ne može načuditi lošem znanju učenika iz stručnih predmeta nakon proljetnih praznika:

 - Svaki dan molim Boga, da jednog dana kada budem stara i bolesna i dođem u bolnicu, da budem pri   svijesti kako bih mogla vrištati kada me vi budete liječili.

 

Učenik se pokušava izvući jer nije napisao zadaću:

 - Profesore, ja imam zadaću, ali mi je ostala kod kuće.

 - Da, da, imam i ja doma patuljastog slona...

 

Otkrivanje čudnih kratica na kalkulatoru:

 - Što znači DMS?

 (učenik razmišlja)

 - Sigurno ne znači 'daj mi sarmu'.

(točno: degrees minutes seconds)

 

Pri brzom pisanju testa dolazi do 'malih' grešaka:

 - Pokretač reakcije je inkubator.

    (točno: inicijator)

 

Budući medicinski tehničari znaju točan odgovor na svako pitanje o ljudskom tijelu...

 - Gdje se reapsorbira željezo?

 - U jetri!

    (nema smisla pisati točan odgovor jer to svi znaju)

 

Čudne su te biografije naših pisaca!

 - Matija Petar Katančić je rođen u Valpovu pokraj Budima!

(smijeh u razredu)

 - Oprostite, profesorice, krivo sam čuo...

 

Učenik pita profesora kako može ispraviti negativne ocjene:

 - Ako imam dvije jedinice, jel' mogu to s jednom jedinicom ispraviti obje ocjene? Mislim s dvojkom!

 

Pitanje za razmišljanje:

 - Koliko otprilike treba da nastane infarkt?

 - Oko 24h...

 - Prepolovi to na pola

 - Aha, 16h, ma ne ne, 18h

    (pola od 24h je 12h)

 

Pokušaj dobivanja barem jednog boda:

 - Janjevo je pokrajina u kojoj se bave krivičnim poslovima.

 

Primjenjivanje latinskog jezika u svakodnevnom govoru:

 - Raspast će mi se profesorice cerebrum od učenja.

 

Potrebno je nadopuniti zadatak s ije/je/e/i:     p__vica

 - prva asocijacija učenika pivica

    (treba biti pjevica)

 

Prvi svjetski rat u Europi:

 - Kakav su brod poslali Nijemci u Maroko?

 - Podmornicu...

 

 - Marin Držić je posebno poznat po svom djelu 'Vidra'!

    (Marin Držić je imao nadimak Vidra)

 

Medicinska sestra / tehničar je osoba koja je najvažnija za provođenje dezinfekcije:

 - Koje vrste dezinfekcijskih sredstava poznajemo?

 - Kiseline, lužine, alkoholi, fenoli, bigvini...

    (bigvanidi)

 

Tema sata zdravstvene njege je prehrana:

 - Kakvo imamo povrće s obzirom na oblik?

 - Crveno, žuto, zeleno...

 

Zakoni fizike:

 - Zašto kada bacimo ciglu u obliku kvadra dobijemo na vodi valove u obliku kružnice, a ne kvadrata?

 

Poznavanje engleske literature!

 - Shakespeare je pisao povijesne traume, jedna od njih je i Ukrućena goropadnica.

 

Ponavljanje gradiva anatomije:

 - Ako je čovjeku oštećen frontalni režanj mozga koji regulira motoriku, što se s njim događa?

 - Npr. ne vidi na lijevo oko!

    (taj dio mozga je odgovoran za fizičke pokerete)

 

Svakodnevno se sporazumijevamo na hrvatskom jeziku no nekima i taj predmet zadaje poteškoće:

 - Kompozicija djela je putopisna

 - stil i jezika: drama je pisana po ulogama

 - U Ranjni zborniku zapisane su pjesme Đorđa Držića

    (točno: Đore Držića)

 - Robinja je drama u tri čina. Govori o Derenčinovoj i Robinjinoj ljubavi. Po vrsti je lirska ljubavna pjesma.

 - Kako imaš lijepu šćipaljku na glavi. (mislilo se na kopču za kosu)

 

U drugoj industrijskoj revoluciji se razvijao promet, jedna od važnijih željeznica je:

 - Zapadnosibirska željeznica

 

Mnogi učenici pokušavaju filozofijom dobiti bolje usmene ocjene:

 - HCl je plinoviti plin.

a nekima to baš i ne uspijeva:

 - Otapanjem H2S u vodi dobijemo HCl.

 

BISERE SAKUPIO: Bojan Gazibara


 

 

Na satu zdravstvene njege:

    - Tko je pomogao dr. Andriji Vezalu što bolje prikazati građu ljudskog tijela?

    - Leonardo Di Caprio!

    (točno: Leonardo Da Vinci)

 

Objašnjavanje vrsta fizikalnih veličina pod fizikom:

    - Koje su to skalarane, a koje vektorske veličine?

    - Skalarne su one na skali, a vektorske na vektoru!

    (točno: Skalarne - za opis je dovoljno naznačiti samo njihovu vrijednost, a vektorske prikazujemo pomoću vrijednosti i smjera)

 

Miješanje vrijednosti na geografiji:

    - Koliko je visok Mt. Everest

    - 8 848 kilometara

    (točno: 8 848 metara)

 

SAKUPILI: učenici 1.a razreda


 

Profesor latinskog jezika najavljuje još više sadržaja na satu zbog novog češkog rječnika kojeg je pronašao:

Učenik: - Zar ćemo sada učiti i češki?

 

Na satu kemije se uče svojstva metala:

    - Koja su svojstva aluminija? Sjetite se alu-folije u domaćinstvu!

    - Aluminij je proziran!

 

Ponavljanje anatomije i fiziologije:

    - Koja je uloga žučne vrećice?

    - Žučna vrećica skuplja izlučevine koje je izlučila žuč.

 

Nastava subotom:

    - Neka redar obriše ploču.

    - Ja nisam više redar, bio sam do jučer!

 

Sat povijesti:

    - Kako se zove himna Republike Hrvatske?

    - Moja domovina!

 

Iz testa latinskog, vokabular:

    - Prevedite frazu 'ante partum'

    - Jedan od napisanih prijevoda: 'na način'!

 

Sat patologije:

    - Probleme može uzrokovati carski rez prije poroda.

    (točno: carski rez prije trudova)

 

Učenik odgovara povijest:

    - Grčki vojnici s kacigama, oklopima i štitovima su hobiti!

 

    - Na 'Bostonskoj čajanci' su se pobunili kolonijaši.

 

Na satu povijesti se govori o revolucijama u europskim državama.

    učenik: ... važno je napomenuti i abd... adbi... abduciju cara

    (točno: abdicija cara = odricanje prijestolja)

 

Profesorica traži učenika da dođe riješiti zadatak na ploču.

    učenik: - Neka dođe netko lagan jer se teško popeti na ploču!

 

Na satu hrvatskog jezika:

    - Dekliniraj riječ boca

    - (prijatelj šapće) To ti je boca, -ae, f.

 

Sat biologije:

    - Kakva je povezanost topline i vlage u prirodi?

    - Pa, na primjer u zatvoru gdje je veća temperatura izbija vlaga u ćelijama.

      (ovo naravno nije točno!)

 

Upoznavanje s novom knjigom:

    - Što ima svaki udžbenik na početku?

    - Sažetak!

 

Ponavljanje gradiva prošlog razreda:

    - Gdje nastaju eritrociti?

    - U srži.

    - Kojoj srži?

    - Bubrežnoj!

 

    - Imamo li spolne organe kada se rodimo?

    - Ne.

 

Na satu povijesti:

    - Gdje žive građani?

    - Na selu.

 

 

Objašnjavanje pojma 'narodni jezik'!

    - To je seljački jezik.

BISERE SAKUPIO: Bojan Gazibara

 


 

Ventriculus inter hepar et lienem locatur.

(Želudac se nalazi između jetre i slezene).

Klijetke se u jetri i želucu nalaze.

Tanko crijevo je smješteno unutar bubrega i jetre.

Klijetka je u jetri i žuči smještena.

Želudac kao i jetra u slezenu biva ulažen.

Unutar trbuha locirani su jetra i slezena.

Unutar želuca je jetra i slezena.

 

Ligamenta ossa cum ossibus coniungunt.

(Ligamenti vežu kosti s kostima).

Ligamenti usta s ustima vežu.

  

Cito convalescet qui bene curatus erit.

(Brzo će ozdraviti onaj koji bude dobro liječen.)

Brzo ozdravi jer je dobro biti zdrav.

 

Cor in duas partes dividitur: dextram et sinistram.

(Srce je podijeljeno na dva dijela: desni i lijevi.)

Srce u dva dijela biva pokriven: desno i lijevo.

Srce na dvije strane upravlja: lijevom i desnom.

Srce udara u dva dijela: desno i lijevo.

 

Tumores et rubores in pedibus signa morbi sunt.

(Otekline i crvenila na stopalima znakovi su bolesti.)

Otekline i crvenila su u stopalima signali smrti.

Rane i crvenilo u pedijatriji znakovi su bolesti.

Tumori i ozljede u peti znak su smrti.

Oteklina i crvenilo u stomaku su znakovi bolesti.

 

Puella, audi! (Djevojko, slušaj!)

Paula, slušaj!

 

Exempla trahunt. (Primjeri privlače.)

Primjer je odbačen.

Vuku primjer.

Jednostavan primjer.

Primjer ne valja.

Riješite primjere.

 

Maria clara est. (Marija je slavna.)

Marija mi je ime.

Marija, gdje je Slava?

 

 

 

Marcus dicit: «Tu sanus es.» (Marko kaže: «Ti si zdrav.»)

Marko, uči «za test»!

 

Pharmaceuta remedium sanum miscet. (Ljekarnik miješa zdravi lijek.)

Ljekarnica ozdravlja miješajući lijek.

 

Verba movent. (Riječi pokreću.)

Micati riječima.

Pomaknuti riječ.

Miči riječ!

Riječ se pomiče.

Govori tiho.

 

Petrus pulcher est. (Petar je lijep.)  

Petrus je djevojka.

 

Iulia dicit: «Ego misera sum.» (Julija kaže: «Jadna sam.»)

Julija kaže: «Ja sam miješala.»

Julija govori: «Ja sam mala.»

Julija govori: «Ja sam medicinska sestra.»

Julija kaže: «Svi smo nazočni.»

 

Super fronte crinis est. (Iznad čela je kosa.)

Jako iza krajnici su.

Gornja strana glave je kosa.

 

Crinis virorum non tam longus est quam crinis feminarum.

(Kosa muškaraca nije toliko duga kao kosa žena.)  

Visoko čelo nije tako dugačko kako čelo izgleda.

 

Os est inter duo labra. (Usta su između dvije usne.)  

Kost i dvije usne su iznad.

Kost je između dviju usana.

Kost je unutar dvije usne.

Kost je unutar dvaju nepca.

Usta su među dvije strane.

Šupljina je između dviju usana.

Usta su iznad dvije usne.

 

Triginta duo dentes in cavo oris hominis adulti sunt, qui duos arcus, arcum dentalem superiorem et arcum dentalem inferiorem, formant. (Trideset i dva su zuba u usnoj šupljini odraslog čovjeka koji oblikuju dva luka, gornji zubni luk i donji zubni luk.)

...u usnoj šupljini odraslog čovjeka su dva očnjaka, jedan gore i jedan dolje...

Trinaest duplih zubiju je u usnoj šupljini kod starijih...

Tri puta po dva zuba su u usnoj šupljini djeteta...

Dva zdrava zuba su u usnoj šupljini odraslog čovjeka...

  

Homo corpore toto sentit. (Čovjek osjeća cijelim tijelom.)

Ljudsko tijelo cijelo je oživčeno.

Čovjekovo tijelo je kompletno složeno.

Čovjekovo tijelo osjeća senzibilitet (osjećaje).

 

Acerrimus ex omnibus nostris sensibus est sensus videndi.

(Najoštrije od svih naših osjetila je osjetilo vida.)

Svaki čovjekov i naši osjećaji su osjećaji življenja, života.

Izoštreni i osjetilni su naši osjeti živi su.

Osjećaj života čine svi osjećaji koje primamo.

Naojštrije od svih naših osjetila je osjetilo življenja.

Oštrina iz naših osjetila je viđeni osjet.

Naša osjetila su živa osjetila.

 

Homo qui oculos bonos habet bene videt, qui oculos malos habet male videt.

(Čovjek koji ima zdrave oči dobro vidi, koji ima bolesne oči slabo vidi.)

Čovjek koji ima velike oči bolje vidi, koji ima male oči slabije vidi.

 

Qui aures bonas habet bene audit, qui aures malas habet male audit. (Koji ima zdrave uši dobro čuje, koji ima bolesne uši slabo čuje.)

Veliko uho dobro čuje, malo uho loše čuje.

 

In ore lingua et dentes sunt. (U ustima su jezik i zubi.)

U našem jeziku su i zubi.

 

Homines triginta duo dentes habent: octo incisivos, quattuor caninos, octo praemolares et duodecim molares.

(Ljudi imaju trideset i dva zuba: osam sjekutića, četiri očnjaka, osam pretkutnjaka i dvanaest kutnjaka.)

Dva čovjeka zajedno imaju zubi: 8 sjekutića, 4 očnjaka, 8 pretkutnjaka i 20 kutnjaka.

Čovjek ima naprijed dva zuba...

Čovjek ima 32 zuba: 8 sjekutića, 4 očnjaka, 8 pretkutnjaka i meko nepce.

 

Infra pulmones sunt iecur et venter. (Ispod pluća su jetra i želudac.)

Ispod krvnih žila nalaze se jetra i trbuh.

 

Cor, pulmones, iecur, venter sunt viscera humana.

(Srce, pluća, jetra, želudac su ljudska utroba.)

Srce, pluća, jetra, trbuh su čovjeku sprijeda.

Srce, pluća, jetra, crijeva prekrivaju čovjeka.

 

BISERE SAKUPIO: Boško Gojević, prof.

 

 


 

Na testu iz biologije: Unutar plodnice tučka je embolijska vrećica.

 

 

Zadatak na testu iz kemije: Koji je dokaz raspada vodikovog peroksida (H2O2)?

- U pokusu smo dokazali oslobađanje kisika uz pomoć tinjajuće trešnjice - zapalila se.    (Točno: tinjajuće treščice)

 

 

Gdje se nalazi mnogo fenola?

- Fenola ima u duhanu marihuane!

    (Točno: fenola ima u dimu duhana i marihuane)

 

 

Na satu povijesti:

- Koje su pretežito vjere stanovnici Nizozemske?

- Oni su muslimani

- Nisu...

- Aha, onda su budisti!

    (Točno: protestanti)

 

Pitanje iz testa iz fizike:

Kako glasi Pascalov zakon?

(Kada se ne zna odgovor onda se na filozofiju pokušavaju izvući bodovi)

- To je vrlo važan zakon. Važan je za fiziku i računanje zadataka. Moramo ga se pridržavati.

 

 

Isto se ponavlja i na satu hrvatskoga jezika.

- Što je lirska misaona pjesma?

- Lirska misaona pjesma je pjesma koja je jako komplicirana i u kojoj treba misliti.

 

 

Na satu hrvatskog jezika.

- Himna Afroditi je po vrsti starogrčka pjesma.

 

 

Na satu, profesorica se žali da je boli zub i da neće moći pričati glasno pa želi mir.

(Dolazi odgovor za ublažavanje bolova) - Popijte jednu domaću i sve će proći. Komovica vam je jako dobra!

 

 

Pitanje iz biologije:

Što je potrebno cijanobakterijama za život?

Cijanobakterije vise o vodi, zraku i sunčevoj energiji.

    (Točno: Cijanobakterije ovise o vodi, zraku i sunčevoj energiji.)

 

 

Na satu vjeronauka.

- Što je hodočašće?

- To su četiri tjedna do Božića

 

 

Hrvatski jezik je jedan od glavnih predmeta u našoj školi, pa se sukladno time i učenici znaju književno izražavati:

- Meni jeziki stvarno dobro idu.

- Postalo je sve vrućije.

- Tehnička mi se pošeremetila.

- Profesorice, oni se tuču.

- (pokušaj uvrede) Odi u optiku i kupi si slušni aparat!

- Ošišala si je kosu u scrno.

 

 

Na satu povijesti.

- Koji se grad nalazi na mjestu gdje su se Eufrat i Tigris najviše približili?

- Egipat!

 

- Višeslavova krstionica ima oblik posude.

- Ima oblika kade.

- Pa zapravo na neki način i da.

- Dakle, ima oblik jacuzzija!

 

- Papa je Dalmatinskog kneza Domagoja nazvao slavonskim knezom.

    (Točno: slavnim knezom)

 

- Čime su se bavili kršćani u srednjem vijeku?

- Turizmom!

 

- Karte dijelimo na zidne i stolne.

    (Točno: na zidne i priručne)

 

- Tko je uništio kretsku kulturu?

- Nepoznati osvajači sa sjevera...

- Koji se zovu... kako?

- Mikenci.

 

 

 

Na satu geografije.

- Što su morski prolazi?

- Morski prolazi si kada je kopno razmaknuto i kada prolazi more.

 

- Koja su godišnja doba na Sjevernom polu?

- Jesen i zima!

 

- Od čega je crvenica crvena?

- Od Sunca!

 

- Čega ima puno u skeletnim tlima?

- Ima puno kostiju!

    (Točno: Ima kamenja)

 

BISERE SAKUPIO: Bojan Gazibara